Sektor publiczny

Kontrola dostępu w obiektach sektora publicznego

Wprowadzenie

Placówki sektora publicznego obejmują różne typy budynków: biura administracji publicznej, urzędy, sądy, ambasady, posterunki policji, jednostki wojskowe i penitencjarne i inne podatne na zagrożenia obiekty. Niewłaściwe lub niewystarczające zabezpieczenie obiektu sektora publicznego może wiązać się z poważnymi konsekwencjami społecznymi oraz ekonomicznymi. Zatem dobór właściwego rozwiązania z dziedziny elektronicznych systemów zabezpieczeń, w tym kontroli dostępu, ma ogromne znaczenie.

Kontrola dostępu dla jednostek sektora publicznego powinna zapewniać wysoki poziom bezpieczeństwa. Wybrane pomieszczenia i obszary wymagają metod kontroli dostępu odpornych na potencjalny sabotaż, w tym cyberataki, umożliwiających monitorowanie obiektów w czasie rzeczywistym oraz szybkie reagowanie na wybrane zdarzenia. Rozwiązanie powinno umożliwiać rygorystyczne egzekwowanie wdrożonych procedur oraz przestrzeganie polityki bezpieczeństwa danej placówki. Ponadto wybrany system powinien być zgodny z najnowszymi standardami, jak i normami bezpieczeństwa. Jednocześnie wdrożone rozwiązania kontroli dostępu nie powinny utrudniać codziennego korzystania z obiektu przez pracowników i odwiedzających go obywateli czy też naruszać zasad ich prywatności.

Obiekty sektora publicznego wymagają niezawodnych, bezpiecznych oraz wygodnych w użytkowaniu rozwiązań kontroli dostępu.

Nasze systemy kontroli dostępu sprawdzają się w obiektach publicznych od wielu lat. Są bezpiecznym rozwiązaniem chętnie wybieranym w tym sektorze rynku ze względu na polski rodowód oferowanego produktu (zarówno sprzętu, jak i oprogramowania), lokalne wsparcie techniczne oraz dostosowanie do wymogów sektora.

Jak produkty Roger pomagają zabezpieczać placówki sektora publicznego




Zarządzanie obiektem

    • Uniemożliwia dostęp do pomieszczeń osobom nieupoważnionym
    • Zapewnia swobodny przepływ pracowników w wyznaczonych obszarach
    • Udostępnia różne metody identyfikacji (telefon, karta, pin, odcisk palca)
    • Rejestruje zdarzenia wejść i wyjść z pomieszczeń (kto, kiedy, gdzie)
    • Zabezpiecza całe piętra przed wejściem osób nieupoważnionych
    • Umożliwia obsługę zarówno stałych użytkowników (pracownicy) jak i osób spoza (goście)
    • Umożliwia użytkownikowi samodzielny wybór piętra, spośród tych, do których jest on uprawniony
    • Przydziela użytkownikowi windę, która zawiezie go na konkretne piętro, do którego posiada on uprawnienie
    • Umożliwia dostęp do parkingu przez odczyt identyfikatora (karta, telefon, pilot UHF)
    • Umożliwia dostęp do parkingu przez odczyt numerów rejestracyjnych samochodów
    • Umożliwia kontrolę liczby samochodów znajdujących się na parkingu i wyświetlanie ilości wolnych miejsc, a także sygnalizację braku wolnych miejsc
    • Umożliwia ustawienie indywidualnych ilości wjazdów na parking przysługujących wybranym użytkownikom jak i limitów grupowych, które są przydzielone poszczególnym najemcom budynku współużytkującym ten sam parking
    • Umożliwia kompleksowe zarządzanie obiektem
    • Umożliwia optymalizację procesów w zakładzie (integracja z ERP)
    • Podnosi poziom bezpieczeństwa obiektu (monitorowanie pracy obiektu w czasie rzeczywistym i niezwłoczna reakcja na zdarzenia)
    • Umożliwia implementację jednolitych zasad ochrony obiektu

Zarządzanie użytkownikami

    • Umożliwia precyzyjne i zautomatyzowane rozliczanie czasu pracy
    • Dyscyplinuje pracowników i zabezpiecza pracodawcę przed omijaniem zasad regulaminu pracy
    • Stanowi narzędzie pracy działów HR podnosząc efektywność ich działań
    • Umożliwia analizę obecności w czasie rzeczywistym
    • Umożliwia planowanie i rozliczanie pracy w trybie zmianowym
    • Umożliwia łatwą rejestrację danych gościa w systemie i nadanie praw dostępu
    • Umożliwia wydruk spersonalizowanej karty dostępu
    • Umożliwia import danych gościa przy ponownej wizycie
    • Umożliwia szczegółowe raportowanie wizyt, a także śledzenie ich przebiegu
    • Umożliwia automatyczne kończenie wizyty przez odczyt na wybranym punkcie (wyjście z budynku) lub po przekroczeniu czasu ważności identyfikatora

Zarządzenie wyposażeniem i zasobami

    • Porządkuje i automatyzuje wydawanie kluczy i wyposażenia pracownikom
    • Umożliwia monitorowanie obieg kluczy i wyposażenia w czasie rzeczywistym
    • Rejestruje historię pobrań kluczy i wyposażenia (kto, co, kiedy)
    • Umożliwia rezerwację kluczy wg harmonogramu (np. rezerwacja kluczyków do samochodu służbowego) 
    • Umożliwia wygodny dostęp do szafek i schowków
    • Umożliwia monitorowanie i rejestrowanie zdarzeń związanych z szafkami
    • Umożliwia centralne zarządzanie dostępem do szafek

Wybrane realizacje

Potrzebujesz rozwiązań kontroli dostępu dla obiektu sektora publicznego? Nasze systemy kontroli dostępu sprawdziły się na wielu obiektach na terenie całego kraju oraz za granicą. Sprawdź wybrane realizacje, gdzie nasze rozwiązania zostały zastosowane:

autor: Adrian Grycuk
licencje: Creative Commons, CC-BY-SA 3.0

Polskie Radio

Warszawa, Polska

262
przejścia

6000
użytkowników

  • Obsługa kamer LPR

Park Naukowo–Technologiczny

Gdańsk, Polska

304
przejścia

2000
użytkowników

  • System zarządzania bezpieczeństwem VISO SMS
  • Identyfikacja mobilna: Bluetooth, NFC

Pomorski Urząd Skarbowy

Gdańsk, Polska

200
użytkowników

  • Integracja z systemem RCP Master

Prokuratura Apelacyjna

Gdańsk, Polska

unia flaga
Zapamiętaj ustawienia
Ustawienia plików cookies
Do działania oraz analizy naszej strony używamy plików cookies i podobnych technologii. Pomagają nam także zrozumieć w jaki sposób korzystasz z treści i funkcji witryny. Dzięki temu możemy nadal ulepszać i personalizować korzystanie z naszego serwisu. Zapewniamy, że Twoje dane są u nas bezpieczne. Nie przekazujemy ich firmom trzecim. Potwierdzając tę wiadomość akceptujesz naszą Politykę plików cookies.
Zaznacz wszystkie zgody
Odrzuć wszystko
Przeczytaj więcej
Essential
Te pliki cookie są potrzebne do prawidłowego działania witryny. Nie możesz ich wyłączyć.
Niezbędne pliki cookies
Te pliki cookie są konieczne do prawidłowego działania serwisu dlatego też nie można ich wyłączyć z tego poziomu, korzystanie z tych plików nie wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych. W ustawieniach przeglądarki możliwe jest ich wyłączenie co może jednak zakłócić prawidłowe działanie serwisu.
Akceptuję
Marketing
Te pliki cookie mają za zadanie śledzić ruch użytkownika w internecie oraz wyświetlać reklamy, które mogą być interesujące dla konkretnych użytkowników. Pliki cookie mogą pochodzić od osób trzecich i być przez te podmioty wykorzystywane do tworzenia profilu preferencji użytkownika. Ich działanie uzależnione jest od zgody użytkownika.
Facebook
Akceptuję
Odrzucam
Analityczne pliki cookies
Te pliki cookie mają na celu w szczególności uzyskanie przez administratora serwisu wiedzy na temat statystyk dotyczących ruchu na stronie i źródła odwiedzin. Zazwyczaj zbieranie tych danych odbywa się anonimowo.
Google Analytics
Akceptuję
Odrzucam