Zdalne wsparcie techniczne

Informacje ogólne

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów zakres wsparcia technicznego został rozszerzony o możliwość zdalnego połączenia się naszego doradcy technicznego z komputerem klienta. Połączenie zdalne umożliwia szybkie zlokalizowanie źródła problemu oraz skuteczne wdrożenie działań korygujących.

W celu uzyskania pomocy zdalnej należy skorzystać z aplikacji TeamViewer, za pośrednictwem której realizowane jest połączenie pomiędzy komputerami (komputery muszą posiadać dostęp do sieci Internet).

Charakterystyka programu TeamViewer:

  • łatwy w obsłudze
  • nie wymaga instalacji
  • nie wymaga konfiguracji sieci komputerowej
  • umożliwia komunikację głosową oraz czat podczas sesji zdalnej
  • zapewnia najwyższy standard bezpieczeństwa w oparciu o RSA (1024bit) i AES (256bit)
  • umożliwia łatwy transfer plików
  • kompatybilny z Windows, MAC i Linux

Instrukcja udostępnienia komputera pracownikowi wsparcia technicznego ROGER za pomocą programu TeamViewer:

1. Pobierz program TeamViewer i zapisz w wybranej lokalizacji na swoim komputerze np. na Pulpicie.

2. Uruchom program TeamViewer klikając ikonę TeamViewer ikona znajdującą się w wybranej przez Ciebie lokalizacji z pkt.1.

3. Na ekranie pojawi się okno programu pomocy zdalnej:

Okno programu pomocy zdalnej

Uwaga:Może zaistnieć potrzeba dodania aplikacji TeamViewer do wyjątków reguł Firewall. Zapora Systemowa Windows (lub inna) wyświetli stosowny komunikat z pytaniem „Czy dodać oprogramowanie „Internet Access event Team Viewer Remote Control Application” do wyjątków.

4. Prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wygenerowany identyfikator wraz z opisem problemu:

Identyfikator

5. Nie zamykaj programu TeamViewer, poczekaj na połączenie pracownika działu wsparcia technicznego z twoim komputerem.

6. Po utworzeniu połączenia nad zasobnikiem pojawi się panel kontrolny.

Panel kontrolny

7. Po zakończeniu pracy należy zakończyć sesję pomocy zdalnej klikając na czerwony krzyżyk w panelu kontrolnym.